Uz dobro upućene kao vodiče i za 5 dana može dosta da se vidi ... naravno pre puta se ponešto prouči sa interneta.
Privatna poseta je bila prilika da se bolje upozna Valensija grad sa naglim razvojem u posednjih dve tri decenije. Valensija (područje - generalitet i sam grad) ima vrlo zanimljivu istoriju ali ovo nije mesto za te lepe priče. Umni vodeći ljudi generaliteta i grada su shvatili prednosti koje im je priroda podarila i mogućnosti u Evropskoj uniji (a i šire ... pa tako i Rusiji).
Ulagali su mnogo u prostorno i urbano planirannje pa je novac koji je stizao iz sektora turizma i usluga (preko 85 % prihoda) pametno iskorišćen. Ima mnogo širokih avenija, parkova, trgova, kružnih okretnica na raskrsnicama... vrlo zanimljivih zgrada ... i onih prepoznatljivog stila čuvenog njihovog arhitekte/građevinca dr. Santjaga Kalatrave ali savremene urbanističke i arhitektonsko-građevinske mere bezbednosti od požara su im malo primenjene.
Mnoge nove zgrade su nešto više nego što priliči i što je bezbedno (uslovno ... preko 8 etaža za stambene zgarde i 10 etaža za poslovne i hotele). Zgrade, a posebno noseće konstrukcije, jesu od pretežno negorivih materijala ... Ima izgleda više stambenih zgrada sa otvorenim atrijumima - u jednoj takvoj sam 'obitavao' (ovako se nekad pisalo i govorilo u Srbiji).
Pogled sa prozora stambene zgrade (inače vrlo solidne gradnje u užem /novom/ centru grada) na park i u atrijum u kome su (divlje?) izgrađene neke ostave i sl.); nije možda problem ovakvo izvođenje kanalizacije ali jeste izvođenje razvoda gasne instalacije!
Nadzemnih hidranata na uličnoj vodovodnoj mreži praktično nema... video sam samo jedan ali u dvorištu jedne fabričice.
(neću prikazati slikama poznate nove zgrade ali ipak da vidite nešto od toga i ovako).
Ove zgrade spadaju u one što sam konstatovao da se s njima nisu usrećili - jer daleko je od bezbednog. Možda je to pravljeno za strane insvestitore - predpostavljam nešto starije Nemce i Britance koji dolaze da budu na sunčanoj obali lepog vremena, dobre i relativno jeftine usluge.
Ima i vrlo velikih garaža i to podzemnih/suterenskih skoro bez ikakvih instalacija bezbednosti. Prevazišli su fazu fetišizacije automobila ...
Gradi se mnogo na jugu od grada na mnogim uvalama sa lepim plažama i ima lepih naselja ali ono u Benidormu kao da nema veze sa urbanistima generaliteta Valensije. To je najvulgarniji urbanizam ..
Zgrade male osnove ... jedva 15 x 12 a visine 25 spratova... i ko tu dolazi i boravi ... pa stotine hiljada odjednom Britanaca, Norvežana, Nemaca ... i Rusa. Poslužuju Bolivijci.... i Rumuni.
Neću pokazati nijednu sliku ... ako idete na letovanje na tu stranu idite u neko drugo mesto a tu dođite na izlet...šetnju i palačinke. Ako vam se posreći da ne duva jak vetar možda će vam prijati plaža. Ja nisam imao sreće s vetrom.
A šta reći za drugu stranu ... putovanje vozom do Barselone ... pruga ide dobrim delom pored mora pa vidite i puno plaža. Voz tipa talgo (nekad pre oko 50 g. bio je visoka tehnologija) pređe oko 370 km za oko 3 sata. Ima u Španiji mnogo bržih vozova ali ni taj talgo nije loš.
A Barselona ... pa nisam od onih kojima se sviđaju dela Gaudija ... ali lepa je Barselona ... i bez tih zgrada ... srećom ima gde da se širi i postaje sve veća ... Za sad drže se nekih pravila urbanizacije.. imaju meru za nasrtaje osionih... graditelja i priučenih usrećitelja... Prihod od turizma je ogroman ... i biće Barsa sve veća ... za sad u metropolitenskom području preko 4.5 miliona stanovnika ... i bar pola miliona turista.
Znam da štede vodu ali zašto čuvene fontane ne rade pre 21h nije mi baš jasno.... za to je potrebno samo električno napajanje pumpi ...i da 'vrte' tu vodu ... a turista ima na desetine hiljada koji nisu baš svi toliko izbirljivi za taj spektakl u punoj igri vode, svetla i muzike i voleli bi da vide i u neko ranije vreme.
Za kraj ovog posta o jednom utisku: Valensija koja toliko mnogo može da ponudi turistima .. trebala bi da ima dobru pitku vodu ... iz česme u stanu izlazi voda koja je kako kažu domaći ispravna ali previše 'tvrda' ...s puno kalcijuma .... svi piju flaširanu ... ne znam kakva je ta ali od nje sam stalno bio žedan... možda bih se privikao posle mnogo dana? i ne bih im to 'uzimao za greh'. Ovako ne. Šteta ... Valensija je dobila ime u antičko vreme i označavala je za daleki Rim 'dobru vrednost' ... Valensijanci su pametan i ponosan narod ... neguju i valensijanski jezik ... neobično su predano negovali građanski stil života ... javne površine su velike i dobro uređene... mnogo toga je dobro urađeno za građanina, pa i turistu. Ali odavno svi veliki pravi turistički gradovi sem klupa na šetalištima imaju i česme sa pitkom vodom.
No to je slabost i savremenog Beograda (malo je preostalo javnih česmi sa pitkom vodom ... a bilo ih je na stotine do I sv. rata); desetine još postoje ali voda je 'presušila' ... nebriga vlasti za sadašnje i buduće turiste... 'oslanjaju se oni na splavove'.
Privatna poseta je bila prilika da se bolje upozna Valensija grad sa naglim razvojem u posednjih dve tri decenije. Valensija (područje - generalitet i sam grad) ima vrlo zanimljivu istoriju ali ovo nije mesto za te lepe priče. Umni vodeći ljudi generaliteta i grada su shvatili prednosti koje im je priroda podarila i mogućnosti u Evropskoj uniji (a i šire ... pa tako i Rusiji).
Ulagali su mnogo u prostorno i urbano planirannje pa je novac koji je stizao iz sektora turizma i usluga (preko 85 % prihoda) pametno iskorišćen. Ima mnogo širokih avenija, parkova, trgova, kružnih okretnica na raskrsnicama... vrlo zanimljivih zgrada ... i onih prepoznatljivog stila čuvenog njihovog arhitekte/građevinca dr. Santjaga Kalatrave ali savremene urbanističke i arhitektonsko-građevinske mere bezbednosti od požara su im malo primenjene.
Mnoge nove zgrade su nešto više nego što priliči i što je bezbedno (uslovno ... preko 8 etaža za stambene zgarde i 10 etaža za poslovne i hotele). Zgrade, a posebno noseće konstrukcije, jesu od pretežno negorivih materijala ... Ima izgleda više stambenih zgrada sa otvorenim atrijumima - u jednoj takvoj sam 'obitavao' (ovako se nekad pisalo i govorilo u Srbiji).
Pogled sa prozora stambene zgrade (inače vrlo solidne gradnje u užem /novom/ centru grada) na park i u atrijum u kome su (divlje?) izgrađene neke ostave i sl.); nije možda problem ovakvo izvođenje kanalizacije ali jeste izvođenje razvoda gasne instalacije!
Nadzemnih hidranata na uličnoj vodovodnoj mreži praktično nema... video sam samo jedan ali u dvorištu jedne fabričice.
(neću prikazati slikama poznate nove zgrade ali ipak da vidite nešto od toga i ovako).
Ove zgrade spadaju u one što sam konstatovao da se s njima nisu usrećili - jer daleko je od bezbednog. Možda je to pravljeno za strane insvestitore - predpostavljam nešto starije Nemce i Britance koji dolaze da budu na sunčanoj obali lepog vremena, dobre i relativno jeftine usluge.
Ima i vrlo velikih garaža i to podzemnih/suterenskih skoro bez ikakvih instalacija bezbednosti. Prevazišli su fazu fetišizacije automobila ...
Gradi se mnogo na jugu od grada na mnogim uvalama sa lepim plažama i ima lepih naselja ali ono u Benidormu kao da nema veze sa urbanistima generaliteta Valensije. To je najvulgarniji urbanizam ..
Zgrade male osnove ... jedva 15 x 12 a visine 25 spratova... i ko tu dolazi i boravi ... pa stotine hiljada odjednom Britanaca, Norvežana, Nemaca ... i Rusa. Poslužuju Bolivijci.... i Rumuni.
Neću pokazati nijednu sliku ... ako idete na letovanje na tu stranu idite u neko drugo mesto a tu dođite na izlet...šetnju i palačinke. Ako vam se posreći da ne duva jak vetar možda će vam prijati plaža. Ja nisam imao sreće s vetrom.
A šta reći za drugu stranu ... putovanje vozom do Barselone ... pruga ide dobrim delom pored mora pa vidite i puno plaža. Voz tipa talgo (nekad pre oko 50 g. bio je visoka tehnologija) pređe oko 370 km za oko 3 sata. Ima u Španiji mnogo bržih vozova ali ni taj talgo nije loš.
A Barselona ... pa nisam od onih kojima se sviđaju dela Gaudija ... ali lepa je Barselona ... i bez tih zgrada ... srećom ima gde da se širi i postaje sve veća ... Za sad drže se nekih pravila urbanizacije.. imaju meru za nasrtaje osionih... graditelja i priučenih usrećitelja... Prihod od turizma je ogroman ... i biće Barsa sve veća ... za sad u metropolitenskom području preko 4.5 miliona stanovnika ... i bar pola miliona turista.
Znam da štede vodu ali zašto čuvene fontane ne rade pre 21h nije mi baš jasno.... za to je potrebno samo električno napajanje pumpi ...i da 'vrte' tu vodu ... a turista ima na desetine hiljada koji nisu baš svi toliko izbirljivi za taj spektakl u punoj igri vode, svetla i muzike i voleli bi da vide i u neko ranije vreme.
Za kraj ovog posta o jednom utisku: Valensija koja toliko mnogo može da ponudi turistima .. trebala bi da ima dobru pitku vodu ... iz česme u stanu izlazi voda koja je kako kažu domaći ispravna ali previše 'tvrda' ...s puno kalcijuma .... svi piju flaširanu ... ne znam kakva je ta ali od nje sam stalno bio žedan... možda bih se privikao posle mnogo dana? i ne bih im to 'uzimao za greh'. Ovako ne. Šteta ... Valensija je dobila ime u antičko vreme i označavala je za daleki Rim 'dobru vrednost' ... Valensijanci su pametan i ponosan narod ... neguju i valensijanski jezik ... neobično su predano negovali građanski stil života ... javne površine su velike i dobro uređene... mnogo toga je dobro urađeno za građanina, pa i turistu. Ali odavno svi veliki pravi turistički gradovi sem klupa na šetalištima imaju i česme sa pitkom vodom.
No to je slabost i savremenog Beograda (malo je preostalo javnih česmi sa pitkom vodom ... a bilo ih je na stotine do I sv. rata); desetine još postoje ali voda je 'presušila' ... nebriga vlasti za sadašnje i buduće turiste... 'oslanjaju se oni na splavove'.
Нема коментара:
Постави коментар